El Comú d’Encamp implementa la cita prèvia i un nou espai de tramitació per reduir el temps d’espera al servei de Tràmits
El Comú d’Encamp implementa la cita prèvia i un nou espai de tramitació per reduir el temps d’espera al servei de Tràmits a partir del dilluns 22 de juliol, després d’haver dut a terme diverses proves els darrers mesos.
El comú ha avançat durant els darrers mesos en la implementació de la tramitació digital, per tal, que els ciutadans puguin realitzar la gran majoria de tràmits íntegrament des de casa seva i evitar així el desplaçament fins a les dependències comunals. Tot i això, molts ciutadans continuen preferint l’atenció directa o no disposen de les eines necessàries per realitzar els seus tràmits en línia, és per això que, tal com ha explicat la cònsol major, Laura Mas “el comú implementa a partir del 22 de juliol la cita prèvia per al servei de Tràmits i habilita un nou espai de tramitació amb un tòtem digital per reduir el temps d’espera quan s’acudeixi físicament a realitzar una gestió a casa comuna a Encamp”.
El nou sistema de cita prèvia permetrà reservar dia i hora a través del web comunal, un cop presencialment al comú, s’assignarà a la persona amb cita prèvia un agent de tràmits perquè l’atengui d’acord amb la tipologia de la seva consulta o tràmit.
Les persones que no hagin reservat la cita prèvia i hagin acudit al servei de tràmits directament, seran ateses igualment, però hauran de respectar el torn assignat d’acord amb les reserves en curs, excepte les majors de 65 anys i les persones amb diversitat funcional que tindran prioritat.
Mas ha explicat que “si algú acudeix sense cita prèvia serà atès igualment, però amb la cita prèvia es reduirà el temps d’espera”.
El sistema s’aplicarà només al servei de Tràmits d’Encamp, ja que al servei de Tràmits del Pas de la Casa el volum d’usuaris és baix i, per tant, no hi ha temps d’espera.
Paral·lelament al sistema de cita prèvia el comú ha habilitat un nou espai de tramitació, amb un dispositiu informàtic perquè amb l’ajuda d’un agent de tramitació, les persones amb certificat digital aprenguin a fer el seu tràmit en línia, per tal, que en una futura ocasió, si ho desitgen, el puguin realitzar en línia sense haver-se de desplaçar, o bé, per si no disposen de les eines informàtiques per fer-ho, el comú facilita aquest dispositiu digital per reduir les cues en el mateix servei de tràmits si algú ha acudit sense cita prèvia.
El nou sistema de cita prèvia i el nou espai de tramitació complementen la millora iniciada l’anterior mandat amb la renovació de l’espai web comunal i de la digitalització dels tràmits i procediments per simplificar i agilitzar les tramitacions comunals.
Actualment, es poden realitzar fins a 115 tràmits completament en línia, i la totalitat dels tràmits comunals són procediments digitals que eviten l’ús del paper des de l’inici fins a la resolució.
La cònsol major ha explicat que “continuarem amb tot el procés de transformació digital iniciat perquè l’administració comunal sigui cada dia més àgil i propera als ciutadans”.
Ampliació de l’horari del servei de tràmits de casa comuna a Encamp
La cònsol major ha explicat també que el servei de tràmits de casa comuna a Encamp ha ampliat l’horari d’atenció al públic obrint a les 7:30 del matí i fins a les 16:30 de dilluns a dijous i de 7:30 a 14:30 els divendres, vigílies de festius, horari d’estiu i períodes de vacances escolars. Al Pas de la Casa l’horari d’atenció al públic es mantindrà de 8:00 a 16:00 de dilluns a dijous i de 8:00 a 14:30 els divendres, vigílies de festius, horari d’estiu i períodes de vacances escolars.
Mas ha afegit que “hem ampliat l’horari d’atenció al públic i posem a disposició nous sistemes per tal de donar un servei més ampli, més àgil i sempre intentant incrementar la qualitat d’atenció als ciutadans i a les empreses”.
Serveis relacionats