Inauguració de l'aixopluc de les bruixes de la llegenda d'Engolasters
El Comú d’Encamp inaugurarà aquest diumenge 10 de maig, a les 11 h, “l’aixopluc de les Bruixes de la llegenda d’Engolasters”, una nova intervenció artística situada al camí de les Pardines, a mig recorregut entre Encamp i el llac d’Engolasters.
El projecte ha reconvertit un antic aixopluc de muntanya en un espai dedicat a posar en valor la memòria de les dones que van ser acusades de bruixeria a les Valls d’Andorra, i especialment a la parròquia d’Encamp.
A l’interior, s’hi troba un mural de gran format de l’artista Àngel Calvente, inspirat en el llac i en la llegenda de les bruixes d’Engolasters, que convida a endinsar-se en l’imaginari col·lectiu vinculat a aquest indret i a redescobrir el seu simbolisme. La proposta de Calvente incorpora també, a l’exterior, un tòtem coronat per un gat negre, animal que tradicionalment ha estat associat a la màgia i a la superstició i que connecta amb una iconografia que forma part del relat popular.
Així mateix, la iniciativa ha pres una dimensió històrica i divulgativa gràcies a la col·laboració de l’historiador Pau Castell, especialista en la persecució de la bruixeria als Pirineus, que ha contribuït a contextualitzar les llegendes i la realitat històrica de les acusacions de bruixeria a Encamp.
- https://www.comuencamp.ad/actualitat/agenda/inauguracio-de-laixopluc-de-les-bruixes-de-la-llegenda-dengolasters
- Inauguració de l'aixopluc de les bruixes de la llegenda d'Engolasters
- 2026-05-10T11:00:00+02:00
- 2026-05-10T12:00:00+02:00
- Quan? 10/05/2026 de 11:00 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC200)
- Esdeveniment gratuït Sí
- Afegiu l'esdeveniment al calendari iCal