Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Vuelta arriba demà, 25 d’agost, a Encamp amb afectacions a la circulació previstes de les 13 h a les 17 h

· El recorregut de l’etapa passarà tres vegades per Encamp. Els primers talls seran a la zona de la Rotonda de Varisa, continuant per l'avinguda de la Bartra, el Nou Vial, François Miterrand i Torrent Pregó. · En direcció a Canillo, el tram afectat serà el que va des de la Rotonda Sud (Ràdio Andorra), passant pel Nou Vial, François Mitterrand i fins a arribar a l'entrada de Canillo, Rotonda de Montaup (Coll d'Ordino).
Un moment de La Vuelta passant per Encamp durant curses anteriors..
Un moment de La Vuelta passant per Encamp durant curses anteriors.

Encamp acollirà demà, dimarts 25 d’agost, el pas de La Vuelta, que torna a disputar una etapa íntegrament per territori andorrà. La jornada comptarà amb un recorregut de 104,8 quilòmetres i quatre ports de muntanya —Envalira, Beixalís, Coll d’Ordino i la Comella— i passarà en diverses ocasions per les valls d’Encamp.

La sortida de l’etapa està prevista a les 14:40 h des de l’avinguda Tarragona d’Andorra la Vella. Segons la previsió de pas dels primers corredors, la cursa arribarà a Encamp a les 14:51 h i anirà en direcció al Pas de la Casa, passant pel nou vial. Posteriorment, els corredors baixaran cap a Encamp una segona vegada (a les 16:05 hores) per continuar cap a la zona de Vila-Beixalís. I després del Coll d'Ordino, tornaran a passar per tercera vegada per en Encamp (a les 17:12 hores) en direcció a Escaldes-Engordany i la Comella. 

Els horaris són aproximats i poden variar en funció del desenvolupament de la cursa.


Afectacions a la circulació de vehicles i transport públic

Amb motiu del pas de La Vuelta, la circulació de vehicles es veurà afectada en diversos punts de les Valls d'Orient.

En el cas de les vies entre Encamp i Escaldes-Engordany, l’afectació prevista és que a partir de les 13:15 hores es comenci a tallar la circulació a la zona de la Rotonda de Varisa i, posteriorment, a l'avinguda de la Bartra, continuant pel Nou Vial, François Miterrand i Torrent Pregó. 

Es preveu reobrir la circulació en direcció a Escaldes-Engordany a partir de les 15 hores. 

Pel que fa al tram entre Encamp i Canillo (CG-2), la restricció al pas de vehicles es preveu entre les 13:45 hores i les 17:00 hores en el tram que va des de la Rotonda Sud (Ràdio Andorra), passant pel Nou Vial, François Mitterrand i fins a arribar a l'entrada de Canillo, Rotonda de Montaup (Coll d'Ordino).  

En relació al transport públic:

· El servei de l'Uclic Encamp quedarà interromput de les 13 h a les 17 h durant el dimarts 25 d'agost.

· Respecte a les línies d'autobús nacional L2, L3 i L4: a partir del dilluns 24 d'agost (a les 22 h) i durant tot el dimarts 25 d'agost, la parada de l'Estació Nacional d'Autobusos quedarà anul·lada. A més, de les 12 h fins a les 19 h del dia 25 d'agost, no hi haurà servei en les línies de la Vall d'Orient. La primera sortida des del Pas de la Casa amb la línia L4 serà a les 18 h. 


Es recomana evitar els desplaçaments en vehicle sempre que sigui possible

Es recomana evitar desplaçaments amb vehicle de les 13 h a les 18 h. En el cas que no sigui possible, es recomana planificar els trajectes amb antelació i consultar l’estat de la circulació a través dels canals de Mobilitat, així com prioritzar el teletreball quan sigui possible.

El dispositiu preventiu viari comptarà amb la participació del Cos de Policia, l’Àrea de Mobilitat, els serveis de circulació comunals i Protecció Civil, amb l’objectiu de garantir el desenvolupament de l’etapa i gestionar les possibles incidències en les zones afectades.

Serveis relacionats