La rebosteria i la creativitat artística centren els monogràfics del 2014
El primer taller tindrà lloc el 27 de març a les 20 hores amb el Cake Pops, que permetrà endinsar-se en el món d’aquestes boletes fetes a mà de pastís barrejat amb diverses cremes.
El monogràfic Delica tindrà lloc el 8 i 9 d’abril a partir de les 20.30 hores i es treballarà amb Les Deliques, uns petits cercles de cristall japonesos que es completaran amb fils per fer complements com polseres.
El 8 de maig serà el torn de la cuina i en especial el Fondant. Els alumnes aprendran a decorar pastissos oferint un acabat professional i a fer servir correctament totes les eines. El 27 i 28 de maig a les 20.30 hores tindrà lloc un curs per realitzar complements a partir del modelatge d’alumini i coure que es dividirà en dos nivells, un bàsic en què es combinarà el coure i l’alumini, i un segon grau en què únicament es treballarà el coure amb minerals.
Els mesos de maig i juny, cada dimecres i divendres, s’oferirà una introducció al dibuix amb un curs de retrat. Els alumnes treballaran amb el carbonet, el pastel i l’oli per fer exercicis d’esbossos i realització de retrats.
També durant el juny, precisament el dia 5 a les 20 hores, es farà un taller de decoració de pastissos i cupcakes a partir de frosting.
Després de l’estiu, es reprendran els monogràfics amb el curs d’iniciació a l’aerografia. Cada divendres a les 20 hores es podrà aprendre quins tipus d’aerògrafs hi ha, el seu manteniment, els materials que s’utilitzen i com crear textures i solucionar possibles problemes.
L’oferta encampadana seguirà el 21 i 22 d’octubre a les 20.30 hores amb un taller d’argila polimèrica. L’expressió artística també tindrà un espai el 4 i 5 de novembre a les 20.30 hores amb el feltre modelable, una tècnica que permetrà crear anells, penjolls i arracades.
La cuina tornarà a ser la protagonista del monogràfic final de novembre, quan el dia 20 a les 20 hores s’iniciï el Push Cakes en què s’aprendrà a modelar aquests bescuits amb divertides formes.
Amb el taller del 16 i 17 de desembre es clourà l’oferta de monogràfics amb les Fofuchas, unes nines brasileres que permeten extreure la creativitat dels seus creadors.
Tal com ha explicat la consellera de Cultura, Olga Moreno, la intenció és oferir un ampli ventall de possibilitats perquè cadascú trobi un monogràfic a la seva mida tot atenent les demandes dels participants. A més, Moreno ha recordat que aquestes activitats volen completar la programació anual del Comú.