Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Escudella d’Encamp torna a triomfar amb més de 2.500 racions repartides i els Encants posen la cirereta a la plaça de Sant Miquel

· La tradicional festivitat repeteix un altre any esgotant existències, en una festa gastronòmica que s’ha anat cuinant des de les 3 de la matinada . · El conseller del comú, Joan Sans, ha agraït i felicitat a tots els treballadors comunals, a totes les padrines, voluntaris, i a la comissió de festes per la feina feta i per "ajudar a conservar una tradició històrica”.
Un moment de la benedicció de l'Escudella de Sant Antoni 2024 d'Encamp..
Un moment de la benedicció de l'Escudella de Sant Antoni 2024 d'Encamp.

La plaça de Sant Miquel d'Encamp ha tornat a acollir una jornada d'èxit participatiu de l'Escudella i els Encants, que ha estat acompanyada aquest any per una meteorologia immillorable. Un cop més, s'han tornat a esgotar existències, repartint més de 2.500 racions d'escudella, i amb uns Encants molt participatius en els quals s'han recaptat uns 1.600 euros, que aniran destinats a Càritas Encamp, una de les entitats solidàries de la parròquia, en una plaça plena de gent encuriosida amb aquesta tradicional aportació de queviures recollida pels manadors, per a ser subhastats en benefici de la comunitat i que enguany han tornat a ser dirigits pel tècnic de museus i tradicions del comú, Robert Lizarte. 

Els treballadors comunals, els col·laboradors, les padrines, i els membres de la comissió de festes han estat preparant l'escudella de Sant Antoni des de les 03:00 de la matinada, i que després han repartit a tota la població i visitants que s'han apropat fins a la plaça de Sant Miquel. Com també és tradició, abans del repartiment, s'ha realitzat la corresponent benedicció de l'escudella per part del mossèn. A més, l'organització ha posat a disposició de la gent taules i cadires al carrer Major perquè, qui volgués, pogués seure a menjar-se l'escudella tranquil·lament allà. 

El conseller comunal, Joan Sans, ha agraït "a tothom que ha treballat, molts des de primera hora de la matinada, per ajudar a conservar una tradició històrica que no s'ha aturat mai", i ha afegit que "és molt important que les nostres tradicions continuen estant tan vives, i treballarem perquè així continuï sent". 

El comú d'Encamp, amb l'ajuda de tots els col·laboradors, ha repartit més de 3.000 racions d'escudella, algunes d'elles aptes per a celíacs, entre Encamp i el Pas de la Casa, en aquesta edició 2024.  

Serveis relacionats