Encamp tanca el primer trimestre del 2015 amb una bona tendència pressupostària
La sessió ordinària del Consell de Comú d’aquest dijous ha permès aprovar el tancament del primer trimestre de l’any 2015 amb un superàvit global de 4.129.263,94 euros. Així, el nivell d'endeutament de la parròquia se situa en els 29 milions d'euros, poc més del 125% de la mitjana dels ingressos dels últims tres anys.
La gestió duta a terme per l’equip de govern ha permès reduir quasi un 7% les despeses corrents en relació al mateix període de l’any anterior. A més, l’endeutament a curt termini de la parròquia se situa en un 0%. Així, el cònsol major, Jordi Mas, ha explicat que s’està aconseguint un resultat corrent positiu que permet marcar una bona pauta durant l’exercici 2015. Mas ha assegurat que gràcies a una gestió acurada s’ha disminuït la despesa per poder seguir sanejant els comptes públics.
A més, durant el Consell s’han tractat altres temes com les transferències i competències comunals, en què Mas ha afirmat que la voluntat és reprendre el pacte entre Govern i Comuns per poder arribar a una definició abans de les eleccions comunals. En la mateixa línia, el cònsol major, ha recordat que la intenció és tornar a portar a Sindicatura la modificació de la llei de transferències.
La consellera Eluska Galdós ha criticat les formes dels comuns sobre aquest tema, al·legant que l’oposició no ha pogut participar en el redactat del document. També ha fet referència al fons, ja que ha definit la modificació com excés d’autonomia dels comuns, deixant de banda el principal objectiu de les transferències i especificant que aquestes “no són un regal del Govern cap als comuns”. Mas ha fet un especial èmfasi en el paper del Tribunal de Comptes recordant que és una figura de control cap a les administracions. D’aquesta manera, els comuns podran tenir la potestat de destinar les transferències en funció de les seves necessitats.
La creació d’un projecte de dinamització del Pas de Casa ha estat un altre punt de la sessió. En aquest sentit, el conseller Joan Sans, ha qualificat de lamentable la falta d’acció que té el Comú cap al Pas de la Casa, fet que ha titllat de manca de voluntat. A més, Sans ha manifestat que les relacions entre el Comú encampadà i SAETDE segueixen sent les mateixes que durant la darrera legislatura. El cònsol major ha explicat que l’objectiu és poder eliminar les barreres arquitectòniques situades a peu de pistes. Jordi Mas ha insistit que tot no és negatiu, ja que SAETDE també ha revertit una part dels seus beneficis en inversió a la parròquia. Amb tot, Mas ha declarat que ja hi hagut contacte amb les estacions franceses de Tignes i de Val d'Isère, que en el seu moment van fer una remodelació dels accessos a pistes, i amb les quals s'ha fet un intercanvi d'idees.
Finalment, la Vall del Madriu ha estat l’últim punt que ha pres protagonisme durant el Consell. En aquest tema el conseller Joan Sans ha deplorat que el pressupost destinat al Patrimoni de la UNESCO es vegi reduït en un 2%. Per la seva banda la majoria comunal ha recordat que la reducció és mínima i que respon al fet que en l’exercici anterior es va celebrar el 10è aniversari de l’entrada a la UNESCO i es va posar en funcionament un local a Andorra la Vella. Finalment, Jordi Mas ha indicat que hi ha un contacte amb Govern per augmentar la inversió i la promoció per fer créixer aquest projecte de país.