Encamp presenta les activitats per als mesos d’estiu
El comú d’Encamp ha presentat aquest dijous les activitats proposades per als mesos estivals, on les activitats musicals, culturals i infantils segueixen tenint una presència important. L’acte de presentació ha estat encapçalat per la cònsol menor, Esther París, que ha estat acompanyada per la directora de Cultura, Helena Laza, i pel Cap de Museus i Tradicions, Àlex Arnó.
Esther París ha estat l’encarregada d’anunciar una de les novetats d’enguany, un projecte que s’anomena ‘Encamp en clau de llum’ que formarà part de les nits d’estiu, i que, com ha explicat París, ‘integra el patrimoni de la parròquia amb la música, amb artistes del país i embolcallant-ho tot amb un punt de llum’. L’estrena d’aquest projecte serà el 27 de juliol a les 22 hores al patrimoni històric de Sant Romà de les Bons i anirà a càrrec de l’encampadà Gil Rossell, que presentarà ‘Around the castle’, un concert que, com ha explicat Arnó, ‘estarà compost de deu cançons inèdites i dues que sempre li demanen els seus fans, que interpretarà acompanyat de jocs de llum que es faran amb làser’. Arnó ha comentat que l’espectacle de llum està fet exclusivament per al comú d’Encamp i que anirà al ritme de la música i també en funció del títol de cada cançó.
Pel que fa a les activitats més pròximes, tindran lloc les cloendes de les escoles de música, de dansa, de pintura i dibuix, així com les cloendes de les escoles esportives i les graduacions de les escoles bressol d’Encamp i del Pas de la Casa.
Pel que fa al plat fort del mes de juny serà la Festa del Poble d’Encamp, que enguany coincideix en dates amb la revetlla de Sant Joan, i on durant tres dies s’ha apostat, segons París, ‘per la tradició i per les activitats familiars’. Tanmateix, la Festa del Poble d’enguany incorporarà dins de les seves activitats el Cras Car, que passa de l’agost al juny. Segons ha explicat Arnó, ‘s’ha pres la decisió de traslladar-ho a petició dels mateixos participants’.
Pel que fa a les activitats de nit de la Festa del Poble, també s’ha apostat per canviar el caire d’aquestes. Segons Arnó, ‘hi haurà menys música electrònica i més música dels anys 80 i 90, destacant-ne la festa fluor que dos coneguts DJ, com són Adrià Ortega de ‘Los 40 Principales’ i Ernest Codina de ‘RAC105’.
Tanmateix, no s’obliden les activitats més arrelades al poble, com són la Nit de les bruixes, que com ha explicat la directora de Cultura, Helena Laza, s’adaptarà a la temàtica d’un Mercat Celta, una altra de les novetats d’enguany, que es podrà visitar totes les tardes fins a la mitjanit, o l'actuació dels grup de música celta 'Irish Corner'.
Pel que fa a la revetlla de Sant Joan, aquest any no hi haurà concert de cap grup mediàtic, sinó que s’ha apostat per l’Orquestra València, que com ha informat Arnó, ‘és una de les millors orquestres d’Espanya i estaran en escena des de les onze de la nit a les quatre de la matinada, amb tot tipus de música’. A més, segons ha explicat Laza, ‘la revetlla d’Encamp tindrà els actes tradicionals, com la batucada, l’espectacle de foc a càrrec de la companyia La Salamandre i l’encesa de la foguera, amb una cremada de falles der pat de l’Associació EncampJove’. Pel que fa al Pas de la Casa, també es realitzarà un espectacle de foc i una batucada, a més de la tradicional encesa de la foguera i el repartiment de coca i moscatell entre els assistents.
El següent esdeveniment de la parròquia serà la Festa Major del Pas de la Casa, que s’allargarà des del 29 de juny al 2 de juliol i que es farà coincidir per segon any consecutiu amb el Mercat de les Oportunitats del Pas de la Casa.
A partir d’aquí, i durant tot l’estiu, se seguirà amb el programa estival amb les ja tradicionals tardes d’estiu, activitats més orientades a un públic infantil, les nits d’estiu d’Encamp, les visites nocturnes, que enguany també tindran com a novetat música en directe, com per exemple, de duets de corda, o activitats esportives, com la 34a travessa de muntanya d’Encamp, la més longeva del Principat d’Andorra i que enguany se celebrarà el 2 de juliol, o la celebració de la marxa cicloturista de La Purito, els dies 5 i 6 d'agost.
L’estiu acabarà amb la 30a edició de l’Aplec de la Sardana, la diada litúrgica de la Mare de Déu de l’Oratori de les Bons i el Campionat d’Europa de la Spartan Race, que acomiadarà l’estiu encampadà els dies 16 i 17 de setembre.