Encamp i FEDA participen en un projecte per reforçar l’atractiu turístic dels entorns del llac d’Engolasters
Encamp i FEDA han signat aquest dimarts un conveni per dur a terme obres d’embelliment dels entorns d’Engolasters, amb la voluntat de millorar-ne l’accessibilitat i dotar-lo d’equipaments turístics com ara un punt d’informació turística o una zona de lloguer de bicicletes.
‘L’estany d’Engolasters és un espai que volem potenciar a nivell turístic, perquè té un atractiu important’, ha explicat el cònsol major d’Encamp, Jordi Mas, que també ha assenyalat que les obres que s’executaran pròximament se sumen a la millora l’accés a l’estany pel camí de les Pardines.
‘Pel Comú d’Encamp aquest és un pas més en la intenció de poder oferir, protegir i ampliar un lloc emblemàtic en unes condicions idònies com són els entorns del llac d’Engolasters’, ha afegit.
El conveni signat avui entre el Comú i la parapública farà del llac d’Engolasters un punt d’atracció turística i accessible i s’emmarca en els esforços de la corporació per afegir atractiu a la parròquia.
El cònsol major d’Encamp, Jordi Mas, ha destacat la bona entesa i bon clima de treball entre el Comú i la parapública alhora de planificar i desenvolupar el projecte.
La iniciativa està dividida en dues fases, una primera, dedicada a condicionar els accessos al llac amb una zona de grades i dotar-lo d’una zona de jocs amb aigua destinades als més petits, i una segona fase on es construirà un punt d’informació turística, sanitaris i un espai de lloguer de bicicletes.
El president del Consell d’Administració de FEDA, Jordi Cinca, ha assegurat que aquestes actuacions constitueixen un exemple del paper que han de tenir les parapúbliques en l’economia del país, involucrant-se i actuant en projectes com el que s’ha presentat aquest dimarts al matí.
El cost total de les obres serà de 120.000 euros, que aportaran a parts iguals el Comú d’Encamp i FEDA.