Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Encamp entrega el IXè Premi de Narrativa fantàstica i de terror en l’edició amb la participació més elevada

La biblioteca comunal d’Encamp es va omplir aquest dimecres amb motiu de l’entrega del IXè Premi de Narrativa Fantàstica i de Terror, la més participada de la seva història i amb un nivell de qualitat dels textos presentats que ha fet molt difícil la tasca del jurat a l’hora de decidir-se pels guanyadors de cada una de les categories: David Gálvez, en la categoria d’adults, amb la seva obra ‘Areny amb cap de gos’; Roc Tarruell, en la categoria juvenil, amb la seva obra Karilia'; i la Zoe Fernández per la seva narració de “La nena del llac”, en la categoría infantil. Els guanyadors i els segons i tercers classificats han rebut premis per un valor total de 1.850 euros. Els més menuts han estat guardonats amb sengles lots de llibres. L’acte d’entrega dels premis va comptar amb la presència de la cònsol menor i consellera de Cultura, Esther París, acompanyada de la directora del departament, Helena Laza, i de la responsable de la biblioteca comunal.
David Gálvez, guanyador del primer premi en la disputada categoria d'adutls..
David Gálvez, guanyador del primer premi en la disputada categoria d'adutls.

El jurat encarregat de valorar els 89 textos presentats en aquesta edició ha estat format per tècnics de l’àrea del cultura del comú així com personalitats de l’àmbit cultural del país. Al seu veredicte s’hi han sumat també els vots emesos a través dels vot a les xarxes socials.

Al primer premi de David Gálvez, que es va endur el xec de 600 euros amb què està dotat el guardó en la categoria d’adults, li van seguir els relats ‘La carn vol carn’, de  Laura Casanovas i ‘Víctor Frank Stein’, de Raimon Quintana. Els dos finalistes han rebut 350 i 200 euros, respectivament.

En l’apartat juvenil, després del primer premi de 350 euros per al relat ‘Error 404 not found’ del Roc Tarruell, van obtenir el segon i tercer lloc ‘Kaliria’, d’Elena Martín i ‘Non sempre ea sunt quae videntur’, de Maria Teles. Les dues finalistes es van endur 250 i 100 euros, respectivament.

Entre els més menuts, van rebre sengles lots de llibres la guanyadora,  Zoe Fernández, per la seva narració de ‘La nena del llac’, al darrera de la qual van quedar en segon i tercer lloc els relats ‘El món de la Tropufeta i la Galàxia Fautmentària’ i  'La màgia negra del malèfic’ escrits per Ares Rovira i Isabel Montoro, respectivament.

Enguany, el premi ha rebut un total de 89 relats:  38 en la categoria d’adults, 48 en la de joves d’entre 12 i 16 anys, i 3 en la categoria d’infants, dels  6 als 11 anys.