Els hortolans reben les claus i els contractes dels Horts de les Terres Primeres
La sala de Consell de Comú d'Encamp ha estat l'escenari, aquest dimarts, on els cònsols han entregat als hortolans i hortolanes les claus corresponents de les parcel·les dels Horts de les Terres Primeres i els respectius contractes.
El cònsol major, Jordi Torres, ha anunciat que enguany tothom qui ha sol·licitat un hort se l'ha concedit. En total es disposa de 34 parcel·les dividides en dues fases -18 a la primera i 16 a la segona- que han estat cedides per la senyora Maria Moles Pasques de Casa Sant Antoni.
El cònsol major de la parròquia, Jordi Torres, durant l'acte de lliurament de claus i contractes ha desitjat a tots els hortolans i hortolanes una bona collita i els ha encoratjat a retrobar-se l'any vinent amb les mateixes ganes que enguany. El cònsol ha indicat que ara es faran treballs per posar a punt la terra i els hortolans i hortolanes podran començar a plantar a partir del 26 d'abril.
A l'acte també hi han assistit diversos consellers de Comú. Per cloure la jornada s'ha ofert a tots els assistents un berenar amb coca i sucs.
L'any 2006 es va posar en marxar el projecte amb un total de 17 parcel·les i actualment es disposa de 34 horts, d'uns 50 metres quadrats, que són cedides per a l'ús personal.Aquesta iniciativa va néixer de la mà de la Fundació Julià Reig.
Cultivar un hort promou una millor qualitat de vida i causa una major autonomia de la gent gran. A més, és una activitat ideal per incentivar la comunicació i les relacions socials entre els hortolans i hortolanes.