Funibus

Un any més el Comú d’Encamp posa en funcionament el Funibus, un servei d’autobús que enllaça el poble d’Encamp amb el giny del Funicamp i les pistes d’esquí, convertint així la parròquia en peu de pistes.
El servei del Funibus està a disposició dels residents i dels turistes, siguin o no esquiadors.
La freqüència de pas del Funibus és d'aproximadament 15 minuts.
Enguany el Funibus estarà operatiu, durant la temporada d’esquí, tots els dies de la setmana, festius inclosos, sempre que el Funicamp estigui obert. El seu horari serà de 8:30 a 18:00 hores.
El servei començarà a partir del 5 de desembre de 2025 i fins a final de temporada.
Parades del recorregut circular:
Sentit sud a nord
| Núm. parada | Nom parada |
|---|---|
| 217 | Prada de Moles |
| 207 | Riu Blanc |
| 205 | La Molina |
| 203 | Prat de Genil |
| 211 | Comú d'Encamp |
| 209 | Els Pastoressos |
| 215 | Els Pialassos |
| 259 | Funicamp - Cruïlla dels Cortals |
Sentit nord a sud
| Núm. parada | Nom parada |
|---|---|
| 259 | Funicamp - Cruïlla dels Cortals |
| 216 | Els Pialassos |
| 210 | Els Pastoressos |
| 212 | Rosaleda |
| 202 | Plaça de Sant Miquel |
| 206 | La Molina |
| 208 | Riu Blanc |
| 218 | Prada de Moles |
Més de 200 places d'aparcament gratuïtes per als esquiadors
El Funicamp i el Funibus es complementen amb la gratuïtat d’unes 200 places d’aparcament al centre d’Encamp i en zones properes a les parades del Funibus. Aquesta iniciativa es va posar en funcionament fa quatre anys des del departament de Reactivació Econòmica del Comú d’Encamp amb l’objectiu d’atraure esquiadors al centre de la vila convertint Encamp també en un peu de pistes.
Els aparcaments que disposen d’aquesta gratuïtat són: Prat de l’Areny, Arínsols, Prat de Baró Nou i Coma Llarga. La lliure utilització de les places està disponible de les 8:00 a les 23:59, amb la finalitat d’oferir una franja horària àmplia que permeti als esquiadors gaudir de l’oferta de restauració i comercial de la parròquia un cop finalitzada la jornada d’esquí.
Per fer ús de les places gratuïtes, els esquiadors han de demanar el val de descompte a les oficines de Turisme del Funicamp o d’Encamp presentant el forfet de Grandvalira abans de retirar el seu vehicle de l’aparcament.
La resta d'aparcaments d’Encamp segueixen amb les condicions habituals, inclosa la primera mitja hora de gratuïtat. A excepció de l’aparcament del Funicamp, que té una tarifa especial durant l’hivern de 8:00 a 20:00 de 6,40 euros.
Per a qualsevol dubte o ampliació de la informació us podeu posar en contacte amb les oficines de Turisme de la parròquia. Trobareu les dades de contacte en aquest enllaç.