Encamp tindrà 187 pisos de lloguer nous gràcies a la modificació del 0% de cessió urbanística aprovada pel comú
Encamp, 4 de febrer de 2022.- El Comú d'Encamp ha rebut dues sol·licituds de llicències d'obres, fins a data de 31 de desembre, per a la construcció de 187 nous habitatges destinats al lloguer a la vila d'Encamp.
El consell de comú del mes de gener del 2021 va aprovar la reducció de la cessió econòmica al 0%, tal com preveia la normativa que va entrar en vigor l'any passat, per tal de fomentar la construcció d'habitatges de lloguer. El Comú ja tenia vigent la reducció al 5%, aprovada al mes de juny del 2019 i amb la reducció al 0% es va fer un pas més per intentar incrementar el parc d'habitatges de lloguer de nova construcció a la parròquia.
El consol menor, Jean Michel Rascagnères, ha explicat que "aquesta mesura volia contribuir a millorar l'accés a l'habitatge de lloguer a la parròquia, una de les principals preocupacions actuals" i , tot i que, la mesura no era immediata "ara, podem veure com comença a tenir un impacte positiu" referint-se a les dues sol·licituds que "permetran la construcció de 187 nous habitatges de lloguer".
L’ordinació que es va aprovar el gener del 2021 també preveia els mecanismes per evitar canvis en el futur i que aquests habitatges siguin destinats a un altre ús, ja que els beneficiaris de l’ajut haurien de restituir l’import subvencionat incrementat amb els interessos corresponents si realitzen qualsevol canvi abans de 10 anys.
La possibilitat d'acollir-se al 0% de cessió es vigent fins al mes d'octubre d'enguany.