El Comú d’Encamp posa en marxa el nou portal d’administració electrònica
El Comú d’Encamp es troba immers en el procés d’implantació de l’administració electrònica, que s’anirà desenvolupant durant els pròxims mesos, amb l’objectiu d’oferir els serveis a la ciutadania d’una manera més eficaç i ràpida amb la simplificació documental i administrativa a l’hora de fer tràmits.
A partir d’avui el comú ha posat en marxa el nou portal de tràmits en línia on el ciutadà ja podrà realitzar fins a 15 gestions. Per fer-ho, és necessari disposar del certificat electrònic de ciutadà que s’ha de sol·licitar, de forma presencial, al Servei de Tràmits del Govern d’Andorra, presentant el passaport o un document d’identitat. Una vegada obtingut el certificat, amb la contrasenya facilitada, ja es podrà accedir al nou portal.
Els tràmits en línia també es podran realitzar presencialment, tot i que hi haurà variacions en el procediment actual, i és que la documentació presentada per l’administrat serà escanejada i retornada al ciutadà, després d’haver signat el tràmit de forma biomètrica a través d’unes tauletes tàctils. D’aquesta manera, el comú no es queda ningun paper i només es genera un rebut per al ciutadà amb tota la informació del tràmit realitzat.
Pel que fa als tràmits que es podran realitzar en línia a partir d’avui trobem la sol·licitud de vot a la parròquia d’origen, la inscripció a les llistes electorals, la modificació del cens de població, la inscripció al cens de població, la bonificació de la taxa d’higiene, la comunicació d’encesa de foc, la sol·licitud de retorn de la taxa d’higiene, l’ordre de domiciliació bancària, la declaració de l’impost sobre rendiments arrendataris, la sol·licitud de modificació de la clàusula cinquena del contracte de cens emfitèutic, la sol·licitud de reclamació sobre la tramitació de l’IPI, la sol·licitud de subvencions per a l’embelliment de façanes, l’autorització d’encesa de foc per a barbacoes, la sol·licitud de servei de crida comunal i el recurs.