Encamp posa en marxa una segona fase de la campanya de conscienciació per millorar l’Oci Nocturn al Pas de la Casa
Les accions busquen conscienciar directament el públic objectiu, tant al seu lloc d’origen com mentre fan la seva estada al Pas de la Casa, i consisteix en la difusió de continguts, en llengua anglesa, a joves –nois i noies- de les localitats d’on enguany arribaran grups per mitjà dels operadors turístics, d’una banda, i també en la inserció de publicitat a través del wifi social, de lliure accés. Finalment, i a través dels perfils de les xarxes socials amb què compta el comú d’Encamp, es difondran càpsules animades mostrant diferents conductes incíviques contraposades a l’actitud correcta i responsable. A partir de la segona quinzena de març, també s’exhibirà cartellera pels diferents suports de publicitat urbana del Pas amb els missatges del Manual de Bones pràctiques.
Durant la sessió del Consell de Comú d’aquest mes de febrer també s’ha donat llum verda a la modificació de l’ordinació dels Arrestos de la Taba. Es tracta de canvis que tenen a veure amb el padral i la marca del bestiar, les mesures de seguretat als cortons i les canvis en les sancions que se’n deriven. En el primer cas, s’obliga els propietaris a treure l’esquella del bestiar gros 15 dies després d’haver-lo baixat al poble, per evitar les molèsties per causa del soroll als veïns. En cas d’incompliment, la sanció ascendirà als 100 euros. També s’obliga a realitzar el tancament físic i temporal dels cortons abans que arribi el bestiar i a retirar-lo, 15 dies després que aquest hagi marxat.
En l’apartat d’obres i serveis, destaca l’adjudicació de la redacció del projecte per a una nou aparcament horitzontal al Prat del Baró en una parcel·la situada al costat de l’antic edifici del telecabina. Aquest nou espai complementarà l’aparcament dels Raconets del Tremat d’Encamp on actualment s’hi estan executant les obres d’adequació. També es va donar llum verda a l’adjudicació del projecte per realitzar la connexió de la xarxa d’aigües pluvials entre Vila del Sol i el Torrent del Pont, en compliment del compromís per a la construcció de la separativa d’aigües.
Un altre dels punts que van tirar endavant, en aquest cas amb la negativa dels grup Liberals+Independents, va ser l’ordinació que regula la contribució especial de l’obra de remodelació de les avingudes per un import total de 164.000 euros. L’import s’aplicarà als propietaris de terrenys, edificis o locals ubicats a la zona afectada per les millores. Les quotes a pagar es determinaran repartint el cost de les obres o dels serveis entre tots els propietaris, en funció dels metres lineals de façana que en surtin beneficiats.