Dimarts 19 de Novembre de 2019
Muntanyes

Línia metodològica

EDUCAR PER FER CRÉIXER

Als pares els és difícil imaginar què deuen fer els seus fills, al llarg del dia, a part d’estar ben cuidats, tenir una bona higiene i menjar o dormir bé. Sovint la seva pregunta és: què fan?, juguen tot el dia?

L’Escola Bressol té com a finalitat ajudar els infants a créixer, iniciant-los en els processos de descoberta, afavorint l’assimilació de fets i conceptes a partir de la pròpia experiència i atenent al grau de maduresa de cada nen/a.

En aquest procés, oferim als infants l’ambient càlid i segur que els permetrà cobrir també les necessitats físiques, afectives, cognitives i socials per desenvolupar-se i relacionar-se.

Els diferents aprenentatges i capacitats que anem assolint sobre el llenguatge, els hàbits, la motricitat, la relació amb l’entorn, etc. portaran els infants a ser més autònoms i a créixer com a persones que, a poc a poc, es van independitzant dels adults.

Juguem per aprendre: Els nens i nenes juguen molt ja que és la manera que tenen d’aprendre. El JOC és la base de l’aprenentatge per a l’infant. Per tant, és la peça clau que fomentem, oferint-li tot tipus de materials perquè pugui manipular, experimentar, crear, construir, raonar, parlar... A partir del joc, també aprèn a relacionar-se amb els altres i a interactuar amb els objectes, en un espai i un entorn diferents del familiar.

Des de l’Escola Bressol, fem un bon seguiment del procés motor natural del nen, des que està de bocaterrosa observant tot el que l’envolta, fins que comença a gatejar, a caminar, a córrer, a saltar... cada nen té el seu propi ritme que cal respectar i, alhora, estimular per anar assolint aquestes etapes maduratives que ell mateix ens va marcant.

Despertem els sentits: Els primers anys de vida de l’infant són molt importants per al seu desenvolupament tant físic com psicomotor o cognitiu. Els infants són grans exploradors, tot ho veuen, tot ho toquen, tot ho tasten. És l’oportunitat per posar-los a l’abast materials que els ajudin a descobrir els cinc sentits. Per això, portem a terme activitats per manipular diferents textures: pintura, fang, farina... Eduquem els infants en un entorn atractiu visualment, a partir del color, de les imatges, de les pròpies produccions plàstiques. Els eduquem l’oïda a partir de la música, de les converses, de les cançons. I, també, els ajudem a conèixer nous gustos i olors, tastant i menjant diversos aliments i trobant plaer en aquest fet.

Música i moviment: La música i la psicomotricitat són dues eines importants per ajudar a desenvolupar el llenguatge verbal i el corporal.

Amb la música aprenem a escoltar, treballem la memòria i el llenguatge a partir de les cançons, gaudim tocant instruments, interioritzem ritmes... i amb la psicomotricitat aprenem a tenir consciència del nostre cos, de l’entorn i dels objectes a partir del moviment. Alhora, aprenem a desenvolupar les diferents habilitats motrius tan necessàries per a la vida diària.

ÀREES D’APRENENTATGE

En el conjunt d’aprenentatges i vivències que portem a terme,  es concreten una sèrie de principis i orientacions pedagògiques.

Descoberta d’un mateix: La descoberta d’un mateix vol iniciar-los en uns hàbits d’higiene, d’ordre i d’autonomia, així com fer-los anar assolint unes habilitats motrius i la consciència del propi cos i de les seves possibilitats.

En aquest apartat cal que aconseguim un ritme d’alimentació i de la son diari que sigui un hàbit adquirit i normalitzat, i una actitud positiva davant les dificultats superables, alhora que demostrarem satisfacció de les pròpies accions fetes pels nens/es en les activitats proposades pels educadors.

Descoberta de l’entorn natural i social: En aquest apartat treballarem el coneixement de les normes de convivència, adquirint l’hàbit de centrar l’atenció i mantenir-la durant un cert temps. Hauran de participar amb les educadores a l’hora de recollir materials i joguines i a mantenir la classe neta i ordenada, per tant, participaran en habituar-se a tenir cura dels elements de l’entorn que tenen a l’abast, al mateix temps que a fer-los servir correctament.

Comunicació i llenguatges: Aquest apartat engloba els llenguatges verbal, musical, plàstic i matemàtic, tots ells, maneres d’expressar sentiments, fets o vivències.

Comparteix

Conforme amb:
HTML 5 | CSS 3.0 | W3C WAI-AA

Projecte desenvolupat per SEMIC
Comú d'Encamp | Principat d'Andorra
Plaça dels Arinsols, 1
AD200 Encamp (Principat d'Andorra)
Tel. +376 873 200