El Govern, els Comuns, i l’ACA signen un conveni de col·laboració per implantar la bicicleta elèctrica a Andorra
Tal com ja s'havia avançat, de cara a l'any que ve es treurà el concurs per a la concessió del servei i de manera immediata ja començaran els treballs per definir les característiques tècniques d'aquest concurs, per determinar, entre altres, quants punts de recàrrega s'han d'instal·lar o com es fa el desplegament del servei. El que sí que és clar, tal com ha posat en relleu la ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, Sílvia Calvó, és que aquest servei es vol dur a terme "en coherència" amb el transport públic i amb la voluntat que arribi a totes les parròquies.
De manera paral·lela a la implantació d'aquest servei, que recollirà el relleu de la prova pilot que van fer FEDA i l'empresa Pedaland, es continuarà construïnt carrils bici a la xarxa viària del país. En aquest sentit, el ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, ha reiterat la voluntat que hi hagi carril bici en sentit "ascendent a la CG1 i la CG2" i ha recordat que tots els trams de carretera que es liciten ja intenten incorporar aquest carril. Els comuns, ha afegit Torres, també hi treballen i així Andorra la Vella el preveu a l'avinguda d'Enclar i a la de Tarragona; a la Massana ja està fet pel centre urbà i en direcció a Arinsal i als trams d'Ordino que el Govern ha tret a concurs ja s'ha "pensat en el carril bici". Calvó ha manifestat que caldrà tenir en compte que els trajectes siguin "els òptims" i així, que el servei de bicicleta elèctrica passarà pel centre urbà i que caldrà connectar les valls centrals amb Sant Julià. Veu també relativament senzilla la connexió entre la Massana i Ordino, assenyalant que potser la més complicada serà la de les valls centrals amb Encamp i Canillo.
La signatura del conveni entre les tres parts s'ha fet coincidint amb el Dia mundial sense cotxes i a través d'aquest acte s'ha volgut plasmar, segons s'ha posat en relleu, la "voluntat" d'impulsar una mobilitat sostenible.